duminică, 9 august 2015

Un loc pe raftul meu (XVIII)


Salutare,

Luna aceasta este plină de cărți, asa-i clar. Încă zece titluri, primite, cumpărate, adunate și-au făcut loc în biblioteca mea. Și presimt, hehe, că o să urmeze o postare gigantică tot luna asta. Așa, deci să vedem ce cărți! :)


Am profitat la maximum de reducerile la Humanitas de pe Libris și de pe site-ul celor de la editură. Mi s-a părut interesantă cartea, ca titlu, cel puțin.


Carte primită pentru recenzie. Am terminat-o. Mi s-a părut genială, superbă, ceea ce aștept eu de la un roman și de la o poveste, hmm, cum să-i zic, nu neapărat de dragoste, ci de dorință, patimă. V-o recomand cu mare drag, o să apară și recenzia acuși pe blog.


Mi-am cumpărat această carte la recomandarea autorului romanului „Exorcizat”, Radu Găvan. Am răsfoit-o puțin și sunt sigur că e pe gustul meu.


Am primit romanul pentru recenzie, dar nu l-am citit încă. Oricum, am auzit foarte multe despre el, sper să-mi placă și să nu mă dezamăgească.


Roman primit de la Goodread.ro pentru recenzie. Nu știu nimic despre el, însă vreau să citesc cât mai mulți autori români.


Două cărți primite de la o prietenă foarte, foarte dragă. De „Eva Hitler” am auzit, de fapt, și în ”Oona & Salinger”. Abia aștept să le descopăr povestea. 


Romanul chiar era pe Wishlist-ul meu, l-am primit la ”Blind date with a Book” - o activitate la care chiar am luat parte în ultimile ediții. E foarte interesant! 


Am descoperit un suflet frumos. :) Doina Ruști, autoarea, mi-a trimis acest roman. Abia aștept să-l citesc și îi mulțumesc din inimă pentru mesaj și pentru bunăvoință. Asemenea oameni frumoși îți dau speranțe!

Tot de la autoare am primit acest roman. Abia aștept să-i cunosc poveștile și să mă delectez cu ele. Amândouă sună foarte bine și arată minunat!

Cam astea au fost. Stați pe aproape, urmează, după cum v-am spus, o postare cu niște cărți fooooarte frumoase - și multe! :) Voi ce v-ați mai cumpărat, ce mai citiți?

Concurs de fidelitate (August)


Salutare,

E așa de cald încât, umblă descheiat la gât, cocostârcul gât sucit, sau, na, cum era. Așa, deci eu mor de cald și simt că mă topesc pe aici. Pe la voi cum e treaba, cum faceți față căldurii? :) 


M-am gândit să fac un concurs de fidelitate pentru luna august. Ideea e simplă, după cum cred că v-ați obișnuit:
  • Dacă doriți să participați, lăsați un comentariu cu „Particip” și GFC-ul vostru;
  • Puteți lăsa comentarii la ce postări doriți, însă cele care primează sunt postările actuale;
  • Nu aveți voie să postați comentarii consecutive și lipsite de sens;
  • Share public acestei postări de concurs, și lăsați-mi link-ul într-un comentariu;
  • Câștigătorul va fi cel care va posta mai multe comentarii și, în cazul în care există doi participanți care au același număr de comentarii, cel care va primi premiul va fi cel care a postat primul;
  • Vor exista 2 câștigători: primul câștigător își va alege treicărți, iar celui de-al doilea îi vor reveni cărțile rămase;
  • Pentru a intra în posesia unui premiu, trebuie să postați minim 25 de comentarii;
  • Concursul se va termina la finalul lunii.
Cărțile pe care le puteți câștiga sunt:
  1. Vandalii”, Editura Herg Benet.
  2. Radio în zăpadă”, Editura Tracus Arte.
  3. 100 de căi spre fericire”, Editura Trei.
  4. O moarte care nu dovedește nimic”, de Anton Holban.
  5. Jocurile Daniei”, de Anton Holban. 
Pe câteva dintre ele (2, 3, 4) le-am citit și vi le recomand cu drag.

Vă aștept cu mare drag și cât mai mulți! :) Să aveți o zi răcoroasă și frumoasă!

joi, 6 august 2015

Lansare de carte- „Un apartament la Paris” de Michelle Gable


Miercuri, 12 august, ora 19.00 vă aşteptăm la librăria Humanitas de la Cişmigiu (Bld. Regina Elisabeta nr. 38) pentru o seară dedicată romanului „Un apartament la Paris” de Michelle Gable, roman recent apărut în colecţia „Raftul Denisei” la Editura Humanitas Fiction şi inspirat de spectaculoasa descoperire, în 2010, a apartamentului, închis timp de 70 de ani, ce i-a aparţinut lui Marthe de Florian, celebră demimondenă a Parisului de la sfârşitul veacului al XIX-lea. 

Invitaţi: Marius Constantinescu scriitor şi jurnalist cultural, Monica Neaţu, istoric şi Sandra Ecobescu, filolog şi preşedinte al Fundaţiei Calea Victoriei. Moderatorul întâlnirii este Denisa Comănescu, director general al editurii Humanitas Fiction.

Cartea este recomandată de  bookblog.ro iar evenimentul se desfăşoară în parteneriat cu Fundatia Calea Victoriei. În partea a doua a evenimentului publicul va asista la o prezentare interactivă cu titlul „Viaţa şi dragostea în La Belle Epoque” susţinută de Monica Neaţu.

Două povești se întâlnesc în ”Un apartament la Paris”: una din La Belle Epoque, alta din lumea contemporană. April Vogt, expertă în mobilă europeană, e trimisă de casa de licitaţii Sotheby’s să evalueze obiectele dintr-un apartament parizian care n-a fost deschis de şapte decenii. Odată ajunsă la Paris, în apartamentul plin de mobile spectaculoase, April va identifica un tablou al pictorului Giovanni Boldini care o înfăţişează pe faimoasa proprietară – curtezana Marthe de Florian. Hotărâtă să afle mai multe despre frumoasa demimondenă, April găseşte o serie de cărţi de vizită ascunse în interiorul mobilelor şi primeşte de la avocatul care se ocupă de moştenire scrisorile şi jurnalul acesteia, descoperind astfel că viaţa lui Marthe de Florian fusese una fascinantă, petrecută printre poeţi, artişti şi oameni politici importanţi. Pe măsură ce pune cap la cap firele poveştii existenţei agitate a lui Marthe, April încearcă să-şi facă ordine în propria viaţă.

„Într-adevăr, nu petreci ani întregi să obţii tot felul de diplome în istoria artei şi nu trăieşti la Paris fără să fii în stare să recunoşti un tablouaş de Giovanni Boldini. Maestrul şfichiuitului fusese cândva cel mai celebru portretist din lume. Înspre sfârşitul secolului al XIX- lea şi în primii ani ai secolului XX nici nu existai dacă nu-ţi făcea Boldini portretul. Femeia asta fusese cineva.” („Un apartament la Paris”)

 „Parisul de ieri şi de azi al lui Michelle Gable este o lume în care te cufunzi cu uşurinţă şi cu plăcere. Atât cele două planuri paralele inteligent întreţesute, cât şi redarea atmosferei şi farmecului oraşului sunt atuurile acestui roman.“ (The San Diego Union-Tribune)

„Ideea romanului i-a venit lui Michelle Gable în 2010, când agenta ei literară i-a trimis un articol despre un apartament parizian care nu mai fusese deschis de şapte decenii. Ce a făcut autoarea pornind de aici e un lucru fabulos.“ (Fort Worth Star-Telegram)

Michelle Gable s-a născut în La Jolla, SUA, şi a copilărit în San Diego. A absolvit The College of William & Mary. Ulterior a lucrat în domeniul investiţiilor bancare şi a condus o companie de software. A mai scris câteva romane, rămase nepublicate, înainte de acest incitant debut, „Un apartament la Paris” („A Paris Apartment”, 2014), povestea curtezanei Marthe de Florian şi a apartamentului ei din arondismentul IX, care a devenit repede bestseller internaţional. În prezent, Michelle Gable pregăteşte un al doilea roman, „I’ll See You in Paris”. 

„Sticletele”, câștigătorul Pulitzer 2014, va fi ecranizat


Al treilea roman al Donnei Tartt, „Sticletele”, a atras deja laudele criticilor, o serie de nominalizări și un Premiu Pulitzer. Achiziționarea drepturilor de ecranizare a cărții de către Warner Bros îi reconfirmă succesul.Filmul va fi produs de Brett Ratner, regizorul filmelor de succes „Ora de vârf”, „Dragonul Roșu” și recentul blockbuster „Hercules”, alături de Brad Simpson, producătorul câștigătorului Premiului BAFTA din anul 2012, Jocurile foamei.
 
Povestea adolescentului de 13 ani a cărui soartă se schimbă din cauza unei picturi misterioase din secolul al XVII-lea, dinamica acțiunii plasate în orașele New York, Las Vegas și Amsterdam, relația de dragoste desfășurată pe fundalul teribil al lumii interlope sunt elementele cheie ale unei adaptări cinematografice de succes. Donna Tartt a creat în „Sticletele” o scenă enormă de artă și violență, marcată de frumusețe pură și pierderi zguduitoare.
 
Scriitoarea americană în vârstă de 51 de ani a fost clasată de revista Time în top 100 cei mai influenți oameni din lume. Romanele ei, „Istoria secretă”, „Micul prieten” și recentul „Sticletele” sunt scrise la răstimp de câte un deceniu. Este timpul pe care Tartt și-l alocă construirii unor adevărate capodopere, confirmate de critici și cititori.  

Eu abia aștept să pun mâna pe acest roman. Îl puteți comanda de pe site-ul editurii Litera. Mult succes și să vă bucurați de lecturi!

„Malad” de Alexandru Voicescu- Recenzie


Eu cred că niciodată nu vom ajunge la desăvârșirea de a ne cunoaște propria noastră ființă în care sălășluim. Niciodată nu vom învăța cum să fim, cu adevărat, noi, noi ca ființe sociale, spirituale, ca indivizi psihologici, analitici. Niciodată nu vom ajunge să fim desăvârșiți. Nu trebuie să fim perfecți, ci întregi, însă suntem într-o permanentă, continuă, neîntreruptă căutare a acestui întreg abstract. Ca indivizi unici - și nu numai din punctul de vedere biologic - ne căutăm împlinirea în alte persoane, în ceea ce întreprindem, în ceea ce simțit și facem. Sperăm ca la sfârșitul acestui drum, la capătul celălalt al punții să găsim alte haine noi cu care să ne ascundem goliciunea, și apoi, cu mâna pe inimă și capul dat pe spate, să strigăm în gura mare: suntem aici, suntem compleți, suntem întregi. 

Alexandru Voicescu s-a născut în anul 1980, la București, după care a urmat studii juridice, completate în paralel cu o licență în antropologie culturală, susținută la Facultatea de Filosofie a Universității din București. Frecventează cursurile de Master în Publicitate la Școala Națională de Studii Politice și Administrative și lucrează timp de 8 ani în advertising, pe poziții de art director, copywriter și creative director. În 2010, Alexandru Voicescu a fondat editura Herg Benet, al cărei coordonator este și în prezent, supervizând publicarea a peste 150 de cărți de literatură română contemporană. 

Romanul „Malad” reprezintă romanul de debut al său. Recunosc, pusesem ochii pe el încă de când era în curs de apariție. L-am primit de la autorul însuși, motiv pentru care vreau să-i mulțumesc și aici pentru frumoasa surpriză făcută. Am citit romanul cam într-o zi și jumătate, asta pentru că odată ce l-am început cu greu am reușit să-l las jos. Scriitura m-a atras de la început, felul în care frazele au curs, naturalețea lor, localizarea personajelor și faptul că, la o adică, personajul principal, dincolo de „amore”, „Andreas” sau alte alintături din partea altor personaje, poartă numele de Andrei. Cui nu-i place să citească un roman în care personajul principal poartă numele său? E, ăsta-i un moft dintr-ăla nu exclusiv, ci de moment. Citeam, citeam, și tot voia să aflu ce o să se mai întâmple cu Andrei, cum o să iasă din treaba X, ca mai apoi să cadă în Y și să sfârșească în Z. O lectură fabuloasă, împletită în mister, în acțiune, dragoste, iubire și care dincolo de aceste aparențe, într-o atmosferă, drept să vă spun, aproape funebră, reprezintă o introspecție desăvârșită a unui individ care-și caută ceea ce cu atâta drag numim „viață”, care-și caută împlinirea, dorește să aibă acces la propriul său eu psihic, spiritual, însă imposibilitatea relativă a acestui lucru îl aduce în fața unei drame cu care, limitat fiind, nu se poate confrunta decât în vis, în atemporalul acestui spațiu în care limitele nu există. În visul pe care și-l plăsmuiește într-o încercare permanentă de a se identifica cu ceea ce, produs al mediului în care trăiește, acesta a devenit. Totuși, nu îmi pot da seama dacă Andrei s-a trezit vreodată din visul pe care l-a avut sau întregul roman, cu toate răsturnările lui de situație și toate întrebările, s-a petrecut în visul său, ca într-o comă indusă care a ținut vreo două sute și ceva de pagini. 

Andrei, art director român stabilit în Elveția ia parte la o lansare a unui produs al companiei la care acesta lucrează. Totul parte normal, scăldat în fum de țigară, priviri pătimașe, decolteuri generoase, pofte carnale, plăceri telurice, până când ajunge s-o cunoască pe Ioana, o tânără frumoasă care reprezintă punctul din care tânărul nostru erou Andrei pleacă în aventura propriei sale cunoașteri. Prezentându-și articolul, Andrei vede în desenul Ioanei ceva ce, află mai târziu, ceilalți n-au văzut. Are o viziune inexplicabilă destul de ciudată, însă faptul că este singurul care a avut această viziune potențează sentimentul de frică care-l încearcă și al nesiguranței celor întâmplate. Nu vreau să spun prea multe despre ceea ce se întâmplă în roman, pentru că este de prisos, aș suprima plăcerea lecturii și n-ar mai avea vreun rost ceea ce scriu aici. La o adică, am să vă spun doar că Andrei ajunge să descopere că aparentele adevăruri pe care le știa despre propria persoană sunt, de fapt, niște mici piese de puzzle dintr-un întreg incomplet, așadar trăiește drama de a încerca să găsească și celelalte piese pierdute, însă, în dezacord cu condiția sa limitată, Andrei, produs al mediului fizic și social, trăiește drama omului care caută răspunsuri despre propria sa identitate psihică, ereditară, neștiind că de fapt își pune mai multe întrebări.

Nu am putut să nu simt, și aici am să fiu subiectiv, o atmosferă destul de funebră de-a lungul paginilor romanului „Malad”. Deși nu am întâlnit termeni prea mulți din acest câmp lexical, ci doar pe ici, pe colo, „cimitir”, „groapă”, „cadaveric”, „preot” (ups!), romanul mi-a lăsat o așa impresie. De asemenea, cred că vinovată se face și coperta, negreala ei care pur și simplu mi se pare perfect aleasă, cred că surprinde întocmai esența personajelor - da, nu numai a celor feminine, ci și a lui Andrei, cel care experimentează o trăire extrasenzorială, departe de sistole și diastole, de volume de aer, o trăire extraviscerală, un spasm al cărnii care-l expulzează din trup și-l proiectează dincolo de el, ca o viziune retrospectivă a ceea ce Andrei, omul din carne, înseamnă, ca o analiză profundă a ceea ce a devenit comparativ cu ceea ce, poate, voia să devină. Eu așa am înțeles această călătorie a lui Andrei, acest traseu inițiatic într-o lume care, în doar câteva zile, îi dă peste cap tot ce credea despre propria persoană și propria sa identitate. Dacă Andrei avea impresia că în toți acei ani de viață a ajuns să se cunoască, își dă seama că informațiile pe care le deținea nu erau decât un sfert plin de pahar, ceva infim pe lângă ce urmează să afle. 

Călăuzit de către autor prin spații necunoscute, cu aer primitiv, de istorie, personajul principal, însetat de cunoaștere, într-o permanentă confruntare cu un sine în care nu se poate identifica, își descoperă un nou substrat, ca o nouă piele pe care urmează să și-o schimbe cu cel vechi care-a fost. Are satisfacții, dezamăgiri și sentimente contradictorii, simte ca un om adevărat, trăiește în paginile cărții și își caută răspunsuri la întrebările care-i macină existența și nu-i dau prilej de odihnă. Epuizat de călătoria exhaustivă, Andrei cade pradă destinului său, se lasă purtat de curentul vieții care-i relevă moartea ca un spațiu al împlinirii desăvârșite - o ultimă instanță în fața regăsirii propriului sine ascuns în profunzimele cărnii. 

Legat de stilul autorului, trebuie să vă spun că acțiunea pur și simplu a curs de la sine. Citeam și nu știam ce are să se mai întâmple, iar asta mi s-a părut perfect - vreau să zic, asta este ceea ce caut de la un roman: să mă surprindă, să-mi placă, să dozeze între aventură, mister, chiar și frică, angoasă, toate împletite echilibrat, într-o simetrie perfectă și fără a da dovadă de redundanță în idei și replici. De asemenea, mi s-a părut o scriitură cercetată, bine informată și concentrată în jurul unui nucleu central, ca niște lamele care converg într-un punct anume - sfârșitul. Toate aceste aspecte, misterul, iubirea, căutarea, desăvârșirea, extrasenzorialul și trăirea plenară, încordarea receptorilor și visceralitatea cu care Andrei simte, deci toate acestea fac din lectura romanului „Malad” ceva obligatoriu. La o adică, călătoria lui Andrei ar putea însemna călătoria neidentificată, stăruitoare a fiecăruia dintre noi. Poate chiar în acest moment, când citești, pornești în această călătorie în care nimic nu e ceea ce pare a fi. Și ceea ce este, de fapt, nu este. Totuși, trebuie să recunosc că ultimile capitole mi s-au părut prea rapide, parcă totul se întâmpla prea deodată, prea brusc, abrupt și m-am gândit că acela este momentul în care Andrei-Personajul redevine Andrei-Omul, se reîntruchipează, se trezește din vis și este pregătit să-și accepte condiția. Sfârșitul romanului este ca o trezire, ca o revelație pentru eroul nostru tragic, Andrei, ca un vânt de primăvară în această atmosferă neagră, a simțămintelor întunecate. Totuși, nu pot să nu plec cu gândul că, de-a lungul romanului, Andrei a descoperit hierofanul, a descoperit o stare de trăire în care sufletul i s-a scufundat și a sălășluit până la ultima pagină.

Am selectat din roman și niște fragmente care mi-au plăcut mult, dați-mi voie să vi le prezint:

„(...) Dar ceea ce vedeam era întuneric.”

„Uităm ușor, pentru că ne e mai comod, ca să ne protejăm de lucruri care ne dor foarte tare și care altfel ne-ar sparge din interior în mii de bucăți.”

„(...) Ioana mă aștepta cu zâmbetul ei cald, așezată pe una dintre cele două banchete de scândură lăcuită cu vopsea albastră, cândva proaspătă, acum scorojită de apa sărată. Marea era calmă, cu valuri mici, iar soarele ieșea și intra în nori cu raze clare, purtate de briza puternică. Încă e octombrie, mi-am zis, dar parcă marea stă încremenită în așteptare ca într-un august perpetuu. Așa este marea. Puteam fără griji să ieșim în larg, doar era octombrie-august, nu era nici noapte, poate mai mult spre amurg, dar era timp, și soarele ne va spune el când e cazul să ne întoarcem.”

Ce am ales eu este infim, însă relevant pentru stilul autorului. Mi-au plăcut foarte mult cugetările lui Andrei legate de viață, principiile Elizei, povestea Bibliotecarului. 
Andrei, „malad” de iubire, Andrei, „malad” de cunoaștere și desăvârșire, Andrei, „malad” de tot ce-l înconjoară, își caută împlinirea între aceste rânduri ale lui Alexandru, iar autorul creionează un caracter sensibil, un alter ego cu care se identifică devenind unul singur, într-o relație fascinantă creator-personaj, conturând un individ de o pregnanță tipologică fastuoasă - el este tipul de scriitor care se contopește cu eroul plăsmuit de propria-i imaginație (sau trăire, experiență), având aceleași trăiri, cugetări și sentimente. Un roman bine cercetat, foarte furmos prezentat și, din punctul meu de vedere, o reușită editorială și un debut luminos. Așteptăm cu nerăbdare și următoarele apariții, așadar se cere un „bis!” și sperăm că n-o să dureze mult așteptarea. Mult spor și multă inspirație autorului!

Mulțumesc lui Alexandru Voicescu pentru acest exemplar. Vi-l recomand cu drag și sper să vă placă și vouă, iar dacă l-ați citit aștept părerile voastre. Puteți cumpăra volumul de debut al autorului de AICI, cu transport gratuit și reducere de 40%, sau îl puteți achiziționa de pe site-ul editurii Herg Benet, de AICI. Lecturi frumoase și plăcute!

Colecția √7
224 pagini