luni, 6 aprilie 2015

Fii librar alături de Editura Litera


 
În cadrul programului „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, desfășurat în perioada 6-10 aprilie, Litera invită clasele de copii din București să treacă pragul librăriei de pe Bulevardul Magheru nr. 8-10 pentru a-i învăța pe cei mai mici dintre cititori ce presupune meseria de librar.
 
Timp de o oră, elevii vor face parte din lumea poveștilor și vor învăță care este traseul unei cărți de la scriitor la cititor, cum sunt organizate cărțile într-o librărie, ce presupune meseria de librar. Fiecare își va putea alege câte o carte pe care să o recomande colegilor, așa cum face un adevărat librar.
 
Pentru elevii de liceu, Litera a pregătit în „Săptămâna altfel” o întâlnire cu prezentatorul și realizatorul de emisiuni radio și TV Andrei Gheorghe care le va vorbi copiilor despre literatura SF, fantasy și seria de cărți „Labirintul”. Aceasta va avea loc luni, 6 aprilie, ora 11.30 în sala de festivități a Colegiului Național „Gheorghe Lazăr”.
 
Programul „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” este dedicat activităților educative extracurriculare și extrașcolare, care să le îmbogățească elevilor orizontul de cunoaștere.

Tare-mi pare rău că nu sunt din București. Frumoasă inițiativa celor de la editură, le mulțumim din suflet și-i felicităm pentru toate frumoasele activități inițiate. Profitați de ele!

8 comentarii:

  1. Să nu-ți pară rău, aici plouă așa tare că nu prea îți vine să ieși din casă, nici măcar pentru școala altfel. Adică și frații mei mă băteau la cap să fie librari o zi, dar nu s-au dus nici la activitățile cu clasa lor, așa rău plouă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, deci vremea asta e tare ciudată. Acum o oră ploua, acum bate vântul de se rup copacii, peste două ore este soare, apoi ninge, ba hai să mai dea și puțină ploaie. Mă mir cum de nu cade și grindina, zău!

      Ștergere
    2. Azi a fost super frumos şi cald aşa că am fost. Din păcate nu au mai fost grupuri organizate programate azi dar ne-am distrat oricum. Doamna şi domnul care lucrează în librărie au fost extrem de drăguţi cu noi şi ne-au suportat cu stoicism. Mai mult, ne-au spus foarte multe lucruri interesante, ne-am jucat de-a vândutul şi cumpăratul de cărţi, am citit diverse lucruri şi am făcut şi un mic concurs. Ne-au lăsat chiar să încercăm să vindem o carte unei cliente reale însă doamna în cauză nu a fost prea receptivă (având în vedere faptul că intrase într-o librărie, deci nu avea nimic cu cărţile, cred că nu-i plăceau copiii). A fost de-a dreptul distractiv şi s.a terminat sărbătorind cu pizza şi îngheţată. Aş vrea să văd iniţiative din astea şi în afara săptămânii altfel şi poate şi la nivel de editură nu doar de librărie. Ar fi interesant pentru copii să vadă cum se lucrează într-o editură.

      Ștergere
    3. Sună interesant - mai ales partea cu pizza și înghețată. Yammy! Chiar ar fi frumos. Noroc de săptămâna asta altfel, am făcut și noi ceva interesant, practic și care, well, chiar te-ar ajuta în viață. Nu zic că școala nu ajută, Doamne ferește, dar e altfel să aplici totul într-o corespondență utilă. De altfel, noi am fost la UMF - Universitatea de Medicină și Farmacie, unde am vorbit foarte frumos despre „cât de cool e creierul”, despre emoții, frică, vise și alte lucruri ineresante. Apoi, marți, cireșica de pe tort: am fost la IML - Institutul de Medicină Legală, iar acolo un domn foarte tare ne-a arătat o autopsie pe care a făcut-o acum câteva zile. Adică, a filmat în timp ce tăia, rupea, jupuia, chestii dintr-astea. Doamne, mi-a plăcut la nebunie. Nu pto spune același lucru despre profa de bio! :) Ce era mai interesant este că tipul, medicul legist, fusese elevul profesoarei de bio. Ce trece timpul, Doamne! Apoi i-am putut pune întrebări - și n-au fost deloc puține.

      Ștergere
    4. Eu nu am prins săptămâna altfel ca elevă, însă, ca studentă, am organizat Zilele Porţilor Deschise vreo trei ani la rând. E frumos să vezi elevii cum vin şi pun întrebări. Pe vremea mea exista o săptămână activă la clasele 1-4, dar mergeam doar la film, teatru, muzee etc.
      Mă rog, măcar tu te-ai distrat pe cinste. Aş vrea şi eu să văd o autopsie, mi-ar plăcea aşa mult :D. Ar fi ca o carte bună :)))

      Ștergere
    5. Da, e frumos! :)) Bine, sunt și unele activități foarte plictisitoare, se cheamă „vizionare-de-film”, când îți bagă un documentar total lipsit de sens, plictisitor, mamă, pe care l-ai putea vedea și tu acasă! :D Ar fi o carte super bună!

      Ștergere
    6. E, nu poate să fie totul perfect, de fapt mai au şi profesorii nevoie de o pauză de la activităţi care pot avea ca efect secundar înverzirea feţei.
      Oricum, acum ai un subiect bun să scrii o carte care să bată orice la capitolul vânzări.

      Ștergere
    7. :)) Într-adevăr. Însă am alte planuri, hehe. Zi călduroasă!

      Ștergere