marți, 30 decembrie 2014

„Divergent” (filmul)- Recenzie



Bazat pe bestseller-ul omonim, semnat de Veronica Roth, filmul Divergent aduce pe marile ecrane lupta încrâncenată a unei adolescente de a-şi descoperi adevărata identitate, în ciuda legilor foarte stricte după care lumea se ghidează.

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, societatea este împărţită în categorii clar delimitate în funcţie de personalitatea dominantă a fiecărui individ. Deşi pare o fată obişnuită, Tris Prior află că nu îi poate fi definită o singură calitate, drept urmare nu va putea aparţine niciodată vreunui grup. Războiul începe atunci când Tris deconspiră faptul că se urmăreşte distrugerea tuturor „divergenţilor” şi trebuie să înţeleagă de ce sunt periculoşi înainte de a fi prea târziu.

Cu o poveste motivaţională puternică, imagini spectaculoase, acţiune la cote maxime şi o poveste de dragoste aparent imposibilă, dar care se dovedește a fi una pusă pe seama a numeroase sacrificii.

Sincer, eram foarte sceptic în legătură cu filmul, acesta fiind și motivul pentru care aseară, după ce am văzut „Frankenstein”, m-am gândit să văd și ce îi de capul acestui film. Surprinzător, mi-a plăcut mai mult decât nu mă așteptam și, ei bine, abia aștept și partea următoare. Mi s-a întâmplat ca la „Hunger Games”, care, inițial, am crezut că e serial. L-am văzut cu puțin timp înainte să apară a doua parte motiv pentru care nu a trebuit să aștept prea mult să văd ce se mai alege de soarta lui Katniss Everdeen. Dar, în fine, vreau să vorbesc despre „Divergent”, acum.


După un experiment psihic făcut de către toți indivizii, Beatrice („Tris”) se dovedește a fi o persoană specială, genul de persoană ce distruge echilibrul strict instaurat de către categoriile clar delimitate în funcție de personalitatea dominantă a fiecărui individ (oameni modești, neînfricați, erudiți, buni etc). Cu alte cuvinte, ea prezintă mai multe din aceste „calități”, nu doar una singură. Deși face parte din categoria „Abnegației”, ea se hotărăște, spre surprinderea familiei, să facă parte din categoria celor „Neînfricați.”

Moment din care viața începe să i se schimbe într-un mod radical.


Celor cărora le-au plăcut „Jocurile foamei”, sigur vor aprecia și acest film. Dacă știam că în el joacă și Kate Winslet, în rolul lui Jeanine, conducătoarea, unul dintre personajele negative ale filmului, cu siguranță aveam să îl văd mai devreme.


Scenariul foarte bun, Veronica Roth a știut cum și ce să scrie, iar efectele vizuale sunt, de asemenea, bunicele, valorificate foarte bine. Mi-a plăcut enorm de mult evoluția personajului Beatrice și felul în care a reușit să-și ascundă identitatea de „divergent”- pentru că așa se numeau genul ei de oameni ce trebuie, numaidecât, eliminați.

Vi-l recomand cu mare drag!

Durata: 140 minute
Cu: Kate Winslet, Theo James, Shailene Woodley
Gen: Acțiune-Aventură


Trailerul oficial al filmului
 

12 comentarii:

  1. ai citit si cartea? Eu marturisesc ca extrem de rar vad filme adaptari dupa carti , deci nu am vazut Divergent. Am citit in schimb cartea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu am citit-o. Dar, acum, ca am vazut filmul, chiar am de gand! Spor!

      Ștergere
  2. Iubesc filmul ăsta, iubesc şi cărţile. De obicei citesc mai întai cartea, dar în situaţia de faţă am văzut prima dată filmul. Totuşi mi s-a părut bine făcut, chiar cred că urmează cartea destul de bine (cu limitele de rigoare, desigur). Un minus îl reprezinta alegerea unor anumiţi actori care au trăsături fizice complet diferite de descrierea din carte.
    Oricum, povestea este grozavă. Personal, cel mai mult îmi place partea în care îţi descriu cum ar funcţiona o societate în care posibilităţile oamenilor sunt reduse la nişte şabloane prestabilite şi poţi fi definit doar în baza unei trăsături şi ce înseamnă să fi altfel (şi să nu te poţi ascunde) într-o astfel de societate - deci să ajungi fără facţiune. De asemenea, mi-a plăcut foarte mult felul în care a fost ilustrată izolarea într-o asemenea societate, practic nu ştii nimic despre cei care sunt altfel, cei care nu sunt din facţiunea ta. Şi cât de uşor pot fi manipulaţi astfel de oameni, ţinuţi într-un şablon preexistent, în timp ce ei sunt fericiţi pentru că li se dă sentimentul de apartenenţă la grup şi pentru că este foarte uşor să apară efectul in-out group.
    Îţi recomand să citeşti cărţile, fiecare din ele mai dezvoltă puţin problema şi te lasă să mai vezi o bucăţică din întreg. Când le-am terminat am rămas cu ideea că nici un om nu e perfect motiv pentru care nici o societate nu e perfectă, iar încercările oamenilor de a-i face pe cei din jur perfecţi sunt doar încercări de uniformizare, de a-i face la fel ca ei. Iar acest lucru duce la o societate în care unii oameni sunt "cum trebuie" şi au drepturi şi alţii nu. Şi asta e extrem de departe de o societate perfectă.
    Sper să citeşti cărţile şi să te bucuri de ele măcar tot atât cât te-ai bucurat de film:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Subscriu la ce-ai zis, povestea este grozavă, destul de originală (aș spune, bine, cu mici abțineri- făcând referire la Suzanne Collins și seria „Hunger games”) și bună. Cărțile îs „pe vine”, mi-am cumpărat toate cele 3 volume (îs 3, nu?). Le voi citi cu mare plăcere, acum, că știu că ți-au plăcut atât de mult și mi le recomanzi.
      Zi frumoasă!

      Ștergere
  3. Sunt 4 cărţi, a patra nu a fost tradusă în română încă şi se numeşte Four. Dar, primele două cărţi sunt scrise din perspectiva lui Tris, cea de-a treia atât din perspectiva lui Tris cât şi din perspectiva lui Tobias, iar cea de-a patra reia cele mai importante întâmplări din primele două din perspectiva lui Tobias, deci nu pierzi nimic din acţiune. Sper totuşi să se traducă şi Four cât mai repede.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru detalii. Sigur le voi cumpăra, atât ca să le citesc, cât și pentru colecție. Să sperăm că cei de la Leda nu se vor lăsa prea mult așteptați!

      Ștergere
  4. Am vrut să mă uit la film, dar am zis să citesc mai întâi cărţile. Nu ştiu de ce, dar îmi place să citesc întâi cartea, după să privesc filmul. Totuşi, până voi face rost de serie, probabil că voi urmări filmul. Mulţumesc de recomandare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am fost la fel. Mă gândeam, oare să aștept până citesc cartea, sau să mă apuc de film? Se pare că sunt muritor și m-am apucat de film, dar abia aștept să citesc cărțile! Mulțumesc că ai trecut pe aici, recomandarea e cu mareee plăcere!

      Ștergere
    2. Multumesc! Pana la urma am vazut filmul :)) Pacatul meu, dar a fost un film bun. A meritat :))

      Ștergere
    3. :)) Nici nu mă îndoiam că o să-ți placă. Stai să vezi, acuși apare Insurgent. Iiii!

      Ștergere
  5. Cartea inca nu am citit-o ,dar filmul m-a impresionat foarte mult. Astept urmatorul film din serie...

    RăspundețiȘtergere