sâmbătă, 13 decembrie 2014

Scrisoare către Moș Crăciun



A mai trecut un an, da, dar de mult simt că nu mai sunt acel copil care-și dorea să vadă bradul cât mai împodobit și luminițele de la casă strălucind.
Ce s-a întâmplat, Moșule, ai îmbătrânit așa de mult? Nu, nu, nu vreau să cred asta. Este lumea atât de rea? Te-ai plictisit? Te-ai plictisit, este lumea rea și ai îmbătrânit?
Te rog, spune-mi că nu. Nu vreau să se scurgă și ultimul firicel de nisip din această clepsidră inegală, vreau să-ți scriu și anul aeasta, plin de dorință și de speranță, Moșule!

Plin de speranță, Moșule, plin de speranță că răul are să se schimbe și să se transforme, ca în basme, plin de speranță că ziua de mâine are să aducă mai multe raze de soare pe chipurile îmbătrânite și mai puține lacrimi pe obrazul mamei care își așteaptă copiii plecați în lume.

Îți amintești de jocul acela cu cărți? Le-am împărțit în mod egal, apoi jocul a început. Am jucat cartea „clipei”, aruncând-o leneș pe masă și fără chef, iar tu mi-ai răspuns cu „o zi”. Și, vezi, am pierdut o carte. Apoi ai scos dintre cărțile pătrate și uzate, „amintirea”. Dar am pus repede cartea „uitării”, și tu ai pierdut o carte. Apoi te atac cu „întrebarea”, însă tu reușești să mă înfrângi jucând „tăcerea”. Și iarăși ai câștigat. Printre cărți, găsesc asul „te iubesc”, însă, din priviri, mi-ai aruncat asul tău, „te-am iubit”. Trist, tăcut, m-am ridicat și am plecat, pentru că AM PIERDUT.
... Prostii, Moșule, mai am încă o carte de jucat, și anume „speranța”. De aceea, te implor să aduci această carte veche, uzată, învechită, cum o fi ea, celor care au pierdut-o și să-i rogi pe cei care o au să țină de ea cât mai cu putere, pentru că este cel mai de preț cadou și cel mai frumos.

Oricum, îmi pare rău că m-am luat cu treaba de a crește mare și am uitat să-ți scriu, deși, cândva- știi prea bine, erai cel mai bun prieten al meu. Și, de asemenea, să știi că n-am uitat că la Crăciunul acela nu mi-ai adus guma de mestecat și ciocolata ungurească cu biscuite, drept care mi-ai rămas dator. Dar nu-i nimic. Să ieșim sărbătorile astea neninse la un capuccino cu spumă muuultă, încât s-o dai jos cu lingurița, ce zici? Nu contează, știu că ai probleme cu greutatea și tot ții la cure de slăbire, dar, na, mai renunță și tu la bere, nu la cafea. Și tu știi că berea dă burtică, iar dulciurile rotunjesc copasele.

Oricum, bătrâne, să nu uit scopul cu care îți scriu: să-ți spun ce-mi doresc. Dacă am fost cuminte? Păi, bineînțeles, când am fost eu un copil rău? Cel mai cuminte copil din cartier, înconjurat de cele mai frumoase și docile babe! Ce vreau? Moșule, n-am să-ți cer nemurirea- deja o am, n-am să-ți cer bunăstarea, când există atâția oameni fără case și fără bucate pe masă în seara de Crăciun, dar aș vrea să fiu, măcar pentru o zi, înger. Ca tot ce ating să se transforme instantaneu în mai bine, mai mult, mai curat, mai plin de dragoste adevărată, mai plăcut, mai lipsit de lăcomie, intenții ascunse, gânduri rele și zgârcenie. Vreau o casă plină de prieteni adunați în jurul mesei, voioși, plini de viață și puși pe povești. Și încă ceva, dragul meu bătrân: vreau să iubesc și mai mult și să știu să o arăt mai bine. Și dacă nu cer prea mult, pune sub bradul meu, în iarna asta, niște cărți de povești și o un fular cu imprimeuri de Crăciun. Atât, Moșule!

Nu vreau viață lungă, nu mi-o doresc. Însă îmi doresc o viață mai altfel, mai vie. Nu cer oameni mai buni. Vreau să devin eu un om mai bun și să generez aceeași dorință și în ceilalți. Nu vreau să schimb lumea. Vreau să pot construi o lume a mea, cu oameni, dar o lume mai bună, mai confortabilă, mai plăcută și mai bogată- atât în valori morale, cât și în bucatele de pe mese.

Și te mai rog ceva... Dacă, totuși, voi ajunge să îmbătrânesc, vreau să îmbătrânesc frumos, păstrând pe chip lumina acelei nopți în care voi fi fost înger.

8 comentarii:

  1. Foarte frumo si plin de emotie. Te felicit pentru ce-ai reusit sa surprinzi in aceste randuri, Andrei. Mult succes iti doresc si o zi placuta pentru ca meriti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos! Să ai o zi la fel de minunată, te mai aștept.

      Ștergere
  2. Ce frumos.. Ai dreptate, nu stiu ce se intampla cu noi, dar nici eu nu am mai facut bradul anul acesta. Nu mai este ca inainte; am crescut si s-a pierdut tot farmecul sarbatorilor, din pacate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, Mădă, parcă spiritul începe să se ducă, din păcate. Nu știu, vreau să văd atâtea luminițe de Crăciun aprinse, să simt miros de zăpadă și de brad. Să nu ne lăsăm purtați de non-spirit, haide să facem să fie frumos! Mulțumesc că ai trecut pe aici.

      Ștergere
  3. Am citit cu mare placere si emotie ce-ai putut sa faci tu aici, Andrei! Felicitari! <3
    Am aproape 20, dar inca am momente cand ma port ca un copil si nu exista an in care sa nu-mi impodobesc bradul. Desi, as fi preferat sa fie unul natural, sa simt mirosul lui in toata casa ca atunci cand aveam 5 ani. Parintii mei tot imi spun ca la ce mai trebuie sa fac bradul, ca am crescut si ca nu mai sunt mica, dar nu-i ascult. Pentru mine nu este Craciun, daca nu am brad, daca nu simt atmosfera aceea placuta din preajma sarbatorilor! As vrea sa fie iar ca inainte, toata lumea sa se bucure de aceasta perioada si sa n-o lase sa treaca ca si cum ar fi niste zile obisnuite.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ah, Andreea, pot spune același lucru. Nici eu nu mai sunt acel copil care-l aștepta pe Moș Crăciun crezând că, vezi, chiar o să vină Moș Crăciun (și nu mama sau tata), grăbit să primească colindării și să aprindă luminițele din pom. Evident, nu este Crăciun fără brad, cum nu este nici Paște fără ouă, Ziua Recunoștiinței fără curcan, dar e păcat că a început să fie Crăciun fără spirit, fără acea dorință de a dărui, fără plăcerea de da din puținul tău și altuia, pentru a vedea zâmbete aduse pe obrazul oamenilor necăjiți. Să sperăm că o să fie bine și ne vom trezi la realitate înainte de a fi prea târziu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumos, Andrei! :) Bravo, ai un suflet minunat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc foarte frumos, nici nu știu ce să mai spun. Seară frumoasă, așa cum mi-ai făcut-o tu mie!

      Ștergere