duminică, 21 septembrie 2014

The ”Asking Books” Tag






Am primit acest tag de la Surorile Bibliotecă, care l-au preluat de pe blogul Cristinei, Healthy Reading.

Din câte am văzut, îs în jur de cincizeci și patru de întrebări, legate de cărți, la care eu voi răspunde. Dau tagul mai departe tuturor care au dispoziția necesară de a răspunde acestor întrebări!

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Să fim serioși, tot ce înseamnă basemele lui Ispirescu, Slavici, amintirile lui Creangă, Andersen! Cine n-a avut copilărie fără ei?
2. Ce citești acum?
Încă puțin și termin de citit „Seara cântărețelor”, de Lidia Jorge, după care mă apuc de „Jurnalul Oanei Pellea”, că prea se aude că e bine scris!
3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
„Înainte să adorm” sau „Inferno”.
4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Hm. Hm. Mă las greu convins să-mi dau cărțile altora! Dar, în cele din urmă, fericirea se împarte!
5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
„Fugara”, de sfânta Alice Munro. Scriitoarea asta e viață, nu alta!
6. Ai un  e-reader?
Nu, și nici nu am nevoie!
7. Preferi să citeși o singură carte sau mai multe în același timp?
Depinde. Spre exemplu, nu citesc numai cărți de literatură. Mai citesc și memorii, jurnale. În acest caz, merge să citesc, în paralel, o carte de beletristică și un jurnal! Nu încurc acțiunile, având în vedere că.... jurnalul, vezi, e real!
8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
 Sincer, da! 
9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
„Smulgătorul de inimi”, de Boris Vian, recenzie făcută AICI.
10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
Uhm. Cred că „Dragă viață”, de Alice Munro. De fapt, tot ce înseamnă Munro mi-a plăcut!
11. Unde îți place să stai atunci când citești? 
În pat. Afară, pe o pătură, cu o pernă sub cap. În tren. La școală, în bancă. Oriunde. Însă nimic nu se compară cu cititul seara, la geam, la lumina becului de afară.

12. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?
În mașină, definitely!
13. Poți să citești în autobuz?
Nu prea călătoresc cu autobuzul! În tren, da, pot.
14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Pe marginea unui lac!
15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
„Mi-o dai înapoi așa cum ai primit-o!”.

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Sincer, nu prea îmi place să împrumut cărți de la alții... sau de la bibliotecă! Bine, am făcut asta, în special acum câțiva ani, când nu auzisem de site-urile online cu cărți sau altele. Acum, cred că nu am mai împrumutat o carte de la bibliotecă de câteva luni, aproape un an!

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
Nu, îmi place să-mi păstrez cărțile curate!

18. Chiar dacă este o carte veche?
Chiar!
19. În ce limbă preferi să citești?
Română, bineînțeles!

20. Ce te face să iubești o carte?
Fiecare e unică prin felul său, fiecare carte te face să trăiești o nouă viață. Fiecare carte e specială!
21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Recomand, de cele mai multe ori, cărțile care mi-au plăcut și care, într-un anumit fel, mi-au rămas în minte! „Pe aripile vântului” e viață, trebuie să o citiți MĂCAR o dată în viață!

22. Genul favorit?
Dramele, sincer. Poveștile de dragoste. Dar îmi plac și cele de aventură, misterioase. Și, evident, thriller-ele!

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?

SF. Doamne, cred că nu am citit niciodată o carte SF!

24. Ce ai alege între a citi cărți propuse de profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
De biologie, vreau o carieră din așa ceva!
25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
De cele mai multe ori, da.

26. Coperta preferată a unei cărți.
„Fugara”, de Alice Munro. Cum să nu îți placă așa ceva?



27. Cartea/seria preferantă momentan?
Cartea preferată? „Pe aripile vântului”, e superbă, e o carte de o viață! Seria preferată? Hm. „Hunger Games”, de Collins!
28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Fructe! Fructe! Fructe! Susțineți mâncatul sănătos!

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Din fericire, nu mi s-a întâmplat!
 
30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
Sunt de părere că relevă întocmai stilul scriitoarei/scriitorului. Evident, critici făcute de MARI critici!
31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Asta-i viața. Gusturile nu se discută!
32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Nu știu. Și româna e o limbă pierdută, chiar dacă nu „de mult”!

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
„Hoțul de cărți”, de Markus Zusak!
34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Nu știu de ce întrebarea e pusă la feminin, dar trec peste. De ce să-mi fie frică să încep o carte?
35. Poetul favorit.
Stănescu, îndrăgostitul, și viața mea, Bacovia!
36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?

În jur de vreo trei, patru: „Printre tonuri cenușii”, „Fugara”, „Înainte să adormi”, „Ce ne spunem când nu ne vorbim”!

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Citește mai sus!
38. Personajul preferat dintr-o carte.
Scarlett O`Hara, pe care, la început, e imposibil să nu o urăști! Și Mammy, din același roman!

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Hm. „Dumnezeu”, din „Rațiuni criminale” de Patricia Cornwell!

40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Ce-mi pică în mână!
41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Am rezistat, asta contează!
42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
„Scarlett”, de Alexandra Ripley!
43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
Amintirile care mă năvălesc atunci când mă regăsesc în pielea personajelor!
44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
„The book thief” și „Black swan”! Evident, și „Hunger games”. Ah, da, și „Pe aripile vântului”!

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
„Jumper- oriunde, oricând”. Lasă de dorit!
46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
Cred că atunci când mi-am cumpărat seria Hunger Games, în jur de 75 lei! Restul, de pe net, tataie, îs mai ieftine!
47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Sincer, sar peste detaliile nesemnificative, în aparență, dar se întâmplă rar!

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Observația că nu este ceea ce vreau.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
Nu „îmi place”, „iubesc” să fac asta. Le aranjez tot timpul, după mărime și grosime, după culoare, gen, copertă.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
Prefer să le păstrez. Nananana!
51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Da. SF-urile!

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Tot ce înseamnă Anthony King cu romanele lui polițiste. Îs frumoase, dar mereu eram frustrat când criminalul făcea o nouă victimă, iar modul în care era ucisă era atât de explicat, încât parcă îți venea să intri în carte și să-l oprești pe maniac. Die!

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
„Monte Cassino”, de Sven Hassel!
 54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!

„Scarlett”, de Alexandra Ripley! Nu va ajunge niciodată la nivelul lui Margaret Mitchell, scriitoarea romanului „Pe aripile vântului”!

Mult succes, o săptămână minunată! 

2 comentarii: