sâmbătă, 27 august 2016

Leapșa: Liebster- Descoperă bloguri noi


Mulțumesc dragei de Daria, de la Cărțile nopții, pentru menționare! :) Am mai făcut în trecut vreo două astfel de lepșe, dar îmi plac mult așa că o voi onora și pe-aceasta! 

Să ne împrietenim, dar nu înainte de a urmări niște reguli: 

1. Mulțumește-i persoanei care te-a nominalizat și menționează-i blogul;
2. Listează regulile în postarea ta;
3. Afișează premiile Liebster undeva pe blogul tău;
4. Răspunde celor zece întrebări prevăzute de persoana care te-a nominalizat;
5. Scrie zece lucruri random despre tine;
6. Nominalizează 5-11 bloguri și informează-le că au fost nominalizate.
7. Asigură blogurile pe care le-ai nominalizat cu zece întrebări. 

Nimic mai simplu, așadar! :) Să trecem la treabă. 

1. Ce hobby-uri mai ai în afară de a scrie și a citi?

Îmi place să fac sport, să alerg, adică, îmi place să cunosc oameni noi, bine, ăsta nu e un hobby, dar e ceva ce-mi place să fac!

2. Ce observi prima dată la o persoană?

Evident, primul impact cu o persoană este corpul, precum primul impact cu o carte este coperta. Ochii, aș spune, îmi atrag atenția prima dată.

3. În ce oraș ți-ar plăcea să locuiești altul decât cel natal?

București, fiindcă e plin de evenimente culturale.

4. Care a fost cartea care ți-a deschis lumea către lectură?

Maitreiy, de Mircea Eliade a fost prima carte care m-a impresionat.

5. Îți plac concertele de muzică clasică sau piesele de teatru?

Amândouă, deși ador cu desăvârșire piesele de teatru. 

6. Ce personaj din cartea ta preferată ai vrea să fii? De ce?

Nu știu. Spre exemplu, mi-ar plăcea să fiu Scarlett, din Gone with the wind sau protagonista din Înainte să adorm. Peeta, din Hunger Games. Pentru că viața mea este prea plictisitoare și monotonă, de asta.

 7. Ai vreo fobie? Care este?

Da. Urăsc spațiile închise, spre exemplu, iar într-o perioadă mă temeam groaznide de păianjeni. De asemenea, urăsc șerpii, repitelele, în general, mi se pare că au ceva diabolic în ele.

8. Ai citit vreo carte care ți-a schimbat percepția asupra unui lucru?

Ohoh, o groază! Tratat de descompunere, de Emil Cioran, a avut un impact enorm asupra mea. De asemenea, cărțile lui Alice Munro, câștigătoarea Nobelului pentru Literatură în anul 2013, pentru proză scurtă.

9. Ți s-a întâmplat vreodată un lucru dubios? (adică să ți se întâmple ceva foarte ciudat)

Da. Coincidențe foarte bizare care m-au făcut să mă îndoiesc de ordinea firească a lucrurilor în această lume. Haha!

10. Ce părere ai despre autorii români?

Au potențial enorm, însă publicul român este, de fapt, problema, fiindcă trebuie educat și orientat în direcțiile literaturii autohtone. Nu știu care e ideea cititorilor noștri, dar țintesc spre literatura americană, spaniolă, rusă, nu știu, uitând de valorile care cresc și înmuguresc în țara noastră. Eu citesc literatură română, încerc să-mi întorc capul spre valorile care răsar din sufletul artei, nu știu, mi s-ar părea nedrept să NU fac asta. Așadar, cu speranța că poate se va schimba ceva, noi o să continuăm să credem că publicul român își va recunoaște valorile și, așadar, le va promova.

Mulțumesc, Daria, pentru întrebările super! :) E rândul meu să pun 10 întrebări, deci:

1. Care carte, din cele pe care le-ai citit, ai fi vrut să fie scrisă de tine?
2. Dacă ar fi să poți lua ceaiul cu un autor clasic, care ar fi acela?
3. Literatură clasică sau literatură contemporană? De ce?
4. Ce părere ai de cărțile care au limbaj sexual și vulgar?
5. Crezi că acele cărți așa-zise „comerciale” înseamnă literatură?
6. Îți place poezia? 
7. Dacă ar fi să alegi între poezie și proză, ce-ai alege? De ce?
8. Care este cartea ta preferată? Știu că este greu să alegi una, însă, cu siguranță, este un autor, un roman care și-a lăsat amprenta mai puternic decât celelalte.
9. Ce-ai vrea să faci pe viitor?
10. Câte cărți ai în bibliotecă?

Iar bloggerii pe care îi nominalizez, sunt următorii, deși îi invit pe toți să facă această leapșă drăguță:
Aștept cu nerăbdare răspunsurile voastre! :) Succes și lecturi minunate!
 

6 comentarii:

  1. Ce răspunsuri frumoasee, Andrei! Mă bucur nespus că ai făcut tag-ul. ❤
    Lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, de fapt, pentru nominalizare. Pupiiiiici!

      Ștergere
  2. Îmi plac mult răspunsurile tale :3 Nu am avut răbdarea necesară să citesc Maitreyi :/ Și da, ochii sunt și la mine primul lucru pe care-l observ la o persoană :D
    xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dianaaa, mersică! :) ”Maitreyi” e o carte frumoasă, părerea mea este că sumează muuulte lucruri privitoare la atitudinea scriitorului! :) Pupici.

      Ștergere
  3. O sa incerc si eu sa citesc mai multi autori romani, trebuie.
    Succes in continuare in tot ce iti propui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie! :) Chiar trebuie, pentru că potențial este. Asemenea, mulțumesc muuuult de vizită!

      Ștergere