vineri, 5 august 2016

„Poveștile Reginei Maria a României”, de Regina Maria- Recenzie

Editura: Curtea Veche
Rating: 5 din 5 steluțe
Număr de pagini: 210

Vă pot spune doar că e onoare să am o asemenea carte în bibliotecă, cred că și de asta mi-am dorit cu atâta patos să o am. Să o ating și s-o simt. Nici nu vă pot spune ce imagine angelică, glorioasă, memorabilă îi păstrez Reginei Maria a României, cuvintele sunt de prisos. Pur și simplu vreau să am toate cărțile despre ea, și, de fapt, cred că le am: Jurnalele de Război, de la Ed. Humanitas, două cărți despre ea, tot de la Humanitas, Viața mea. Povestea mea, de la Ed. RAO și această carte, care cuprinde povești (aproape basme), creații artistice ale Reginei. Dacă mă gândesc bine, îmi mai lipsesc câteva cărți scrie de/ despre ea. Dar fac rost de ele cât mai curând! :) 

Nu am să vorbesc prea mult despre asta. Pur și simplu trebuie să citiți asta, nu doar pentru frumusețea poveștilor, nu doar pentru magia care curge printre litere, ci pentru nemăsuratul respect care ar trebui adresat acestei Femei. Pur și simplu. Istoria este parte integrantă a lumii noastre, a identității noastre naționale. Regina Maria, o regină aproape „adoptată”, a iubit România într-un mod patetic, a iubit România până la sacrificiul propriului suflet și a propriei sănătăți. Eu, unul, sunt minunat de tăria acestei Femeie, de modul ei de a gândi și de a iubi. Trădată chiar de propriul fiu, trăind cu un bărbat care obișnuia s-o înșele, inima ei a aparținut poporului, manifestându-și dorința de a fi înmormântată - doar inima - la Balcic, locul ei veșnic plin de pace și echilibru. Vă spun, trebuie să păstrați o imagine glorioasă a Reginei Maria a României; cunoscându-i viața, n-ai avea cum să nu te înclini în fața unei asemenea Persoane.

„Chiar din copilărie eram înzestrată cu o vie imaginație, și îmi plăcea să spun povești surorii mele. Mai târziu, începui să spun povești copiilor mei. Atât de limpede vedeam tot ce povestea, încât făceam pe ascultătorii mei să rătăcească împreună cu mine...”, afirmă Regina. Ei, bine, eu nu pot contesta aceste cuvinte, ceea ce-a spus este irefutabil, vă spun doar că poveștile ei mi-au strârnit glasul copilăriei, mi-au adus aminte de zilele de vară în care, afară, citeam Ispirescu, citeam Creangă, Delavrancea, și nu mă mai săturam de magia ce mă cuprindea. Regina Maria oferă personajelor sale o magie autentică, nu una care să depășească granițele realului - nu zmei, nu cai înaripați, nu creaturi hidoase - ci oameni, oameni înzestrați în limita normalului de o magie care se manifestă în mintea și în sufletul lor. O dorință de nemăsurat de a reliefa caracterul uman, întocmai în întregimea sa specială și, în cele din urmă, magică. Toate poveștile mi-au spus ceva, mi-au dat de învățat, au fost ca o pildă din care sustragi ceea ce autorul vrea să spună: toate sunt povești în care se pledează pentru bunătatea față de oameni, cumpătarea, echilibrul în toate și îndreptarea spre o viețuire în concordanță cu firea omenească. :) 

„Talentul de scriitor al Reginei Maria nu apare altcum decât firesc. Frumoasă, inteligentă, cu farmec și temperament debordate, străbunica mea a adus literaturii române nu numai un avânt și o încurajare părintească, dar și condeiul unui scriitor regal. Toate cărțile ei sunt impetuoase, puternice, sensibile, și spontane, de la paginile de jurnal până la suavele povești pentru cei mari și mici”, spune Margareta, principesa moștenitoare. 

Această carte face parte din colecția Curtea Regală, de la Editura Curtea Veche. Le mulțumesc enorm pentru șansa de a citi un volum așa de minunat, așa de frumos și puternic. Are un loc special în colecția bibliotecii mele, pentru că altfel chiar nu se poate. Puteți cumpăra Poveștile Reginei Maria a României de AICI. Sigur o să vă placă! Să aveți parte de un sfârșit de săptămână frumos și relaxant, alături de cărțile voastre preferate! 

Andrei

2 comentarii: