vineri, 5 august 2022

Secrete în miez de noapte, de Kasie West - Recenzie

Editura: Corint
Colecția: LedaEdge
Rating: 4 din 5 steluțe
Număr de pagini: 288
Anul apariției: 2022
Traducere: Dorina Tătăran 

Kasie West a scris numeroase romane YA, incluzând Iubit de împrumut, P.S.: Îmi placi, Lucky in Love, și Listen to Your Heart. A absolvit Fresno State University cu o diplomă de licență care n-are nicio legătură cu scrisul. Cărțile ei au ajuns pe lista scurtă a Asociației Librăriilor Americane (ALA-YALSA), au fost selectate de Junior Library Guild și au primit apreciarea de cele mai bune cărți pentru tineri adulți. Locuiește cu familia sa în centrul Californiei, unde căldura dogoritoare încearcă să-i vină de hac. Când nu scrie, se uită la televizor, citește sau își îngroapă degetele de la picioare în nisipul fin al plajei Central Coast. O puteți găsi online la kasiewest.com.
„- E dificil atunci când cineva nu se ridică la nivelul așteptărilor tale. 
S-a dus de cealaltă parte a mesei.
- Uneori așteptăm mai mult decât pot oamenii să ofere în acel moment.”
O poveste romantică încântătoare despre descoperirea sinelui și a iubirii în cel mai neașteptat loc. Pentru Charlotte Reynolds, sau Charlie, cum îi spun cei dragi, să fie crescută de un tată singur și trei frați mai mari are câteva avantaje. Adolescenta în vârsta de 16 ani îi poate întrece în agilitate și istețime pe absolut toți băieții pe care îi cunoaște, inclusiv pe vecinul ei, Braden, devenit, între timp, un fel de frate onorific. Când vine însă vorba să se comporte ca o fată, Charlie habar nu are cum să procedeze. Așa se face că, atunci când începe să lucreze la un butic cu haine și accesorii trăsnite, pentru a-și putea plăti amenzile din trafic, fata se trezește dintr-odată în lumea nouă și ciudată a machiajului, a fustelor din dantelă și a strasurilor aplicate pe orice obiect vestimentar. Încă și mai ciudat, ajunge să își petreacă timpul liber în compania unui băiat care nu a văzut-o niciodată jucând fotbal. Pentru a face față stresului cu care se confruntă navigând prin această nouă realitate, Charlie caută refugiu noapte de noapte în curtea casei, la gard, vorbind despre problemele sale cu vecinul ei preferat. Cu toate acestea, discuțiile de la adăpostul întunericului nu o pot ajuta pe Charlie să îi dea de capăt celei mai mari probleme cu care se confruntă: s-a îndrăgostit de Braden. Lulea! Charlie știe ce înseamnă să faci totul pentru a câștiga, dar dacă să-și dezvăluie secretul înseamnă să-l piardă definitiv pe Braden, atunci miza a devenit pur și simplu mult prea mare.
„Era frumoasă. Oamenii spuneau că semăn cu ea și poate că fețele noastre arătau la fel, dar corpul ei era zvelt și delicat. Chiar și în poze se vedea că era grațioasă. M-am întrebat dacă ar fi fost dezamăgită să aibă o fiică sportivă. Sau poate că ar fi fost dezamăgită de persoana care devenisem în ultima vreme, adică o mincinoasă și o prefăcută.”
Well, cartea aceasta chiar mi-a plăcut, să fiu sincer. Mi-a plăcut mult de tot încât a fost printre singurele cărți (de anul acesta) pe care le-am terminat dintr-un foc: o singură repriză de citit, fiindcă nu m-am mai putut dezlipi de personaje și de acțiune. În același timp, eram chiar curios unde vor ajunge toate și, trebuie să recunosc, mânat de la spate am fost și de ideea că, mna, voi avea parte și o scenă de genul. Totuși, nope, n-a fost să fie, dar a fost OK, I could handle it, în primul rând pentru că a avut și o parte profundă, ce-i drept, și chiar m-am bucurat de tot ce s-a întâmplat în carte: m-a relaxat, m-a făcut să râd, m-a făcut să zâmbesc și mi-a stârnit, cât de cât, niște emoții. În esență, chiar a fost o lectură pe care n-am regretat-o și care mi-a plăcut, fiindcă m-a detensionat puțin scăpându-mă de faptul că mă regăseam, în viața reală, în contextul unor circumstanțe destul de stresante. Mi-am dat seama că, evident, n-aș fi putut citi altceva, și m-am bucurat mult când am văzut că am în bibliotecă această carte. Probabil, pentru a citi mai multe cărți de acest gen, ar trebui să fiu mult mai stresat, nu? Dar, ei bine, mă bucur că apelez la anumite metode pentru a-mi gestiona stresul înainte de a ajunge să fiu mult prea stresat.
„Eram o fată care crescuse fără mamă și, de aceea, habar n-aveam cum să fiu fată. Iată-mă prefăcându-mă, nu doar în fața Lindei, ci și în a lui Amber și a prietenelor ei! Când devenisem atât de nesigură pe mine? Când avusesem eu vreodată nevoie să fiu ca altcineva? Trebuia doar să scap.”
Secrete în miez de noapte este o lectură super rapidă. Chiar nu m-a solicitat deloc, iar personajele le-am îndrăgit foarte rapid. Mi-a plăcut maxim de tot de Charlie, de faptul că este mai băiețoasă și trebuie să iasă din zona de confort (ceea ce ar trebui, nu?, să fac și eu mai des) pentru a-și putea plăti o amendă. Totuși, dincolo de toate astea, este vorba și despre ceva ce s-a întâmplat în trecut și care, în mintea lui Charlie, este încă în ceață: moartea mamei ei. Evident, lucrurile nu capătă o tentă thriller, însă ce se-ntâmplă atunci când, de fapt, se pare că și băiatul de care te-ai îndrăgostit știe adevărul, dar nu vrea să ți-l spună? De fapt, ce te faci atunci când toată lumea știe, de fapt, cum stau lucrurile, însă numai tu nu? Cum poți trăi într-un mediu în care ai impresia că toți mint? Dar ce se-ntâmplă atunci când adevărul este ascuns întocmai pentru a te proteja? Mi s-a părut chiar interesantă ideea asta, și, de fapt, recunosc că am vrut să citesc romanul mai rapid pentru a ști, la rândul meu, care-i faza cu toată chestia asta. Nu m-a lăsat rece răspunsul, chiar mi s-a părut convingător.
„A dispărut în spate. Am zâmbit. Era uimitor ce se întâmpla când erai deschis către lucruri noi.”
În esență, chiar a fost o carte care mi-a plăcut, pe care am citit-o cu drag și la sfârșitul căreia chiar am simțit că „vreau să mai citesc ceva de genul”. Bine, următoarea experiență din acest registru literar n-a fost tocmai plăcută, dar e în regulă! Totuși, chiar aș vrea să accesez mai des acest gen de cărți, să le dau mai multe șanse. Însă, din păcate, aproape întotdeauna ajung să aleg un alt titlul din bibliotecă fiindcă, na, este atât de puțin timp la dispoziție și totuși atât de multe cărți de citit, încât nu știu dacă voi ajunge, vreodată, să-mi respect lista de lecturi fără a continua să adaug și să adaug și să adaug și să adaug! Deci, dacă vă plac romanele care se citesc ușor, cu poveste drăguță, personaje faine, întâmplări amuzante și replici delicioase, cu siguranță Secrete în miez de noapte este lectura pe care o căutați. De fapt, mi-a plăcut atât de mult încât chiar am verificat ce cărți ale autoarei mai sunt traduse la noi și, după ce am citit descrierile, am concluzionat că le-aș citi pe toate! Până atunci, să aveți parte doar de lecturi frumoase și pe placul vostru!

2 comentarii:

  1. Suna bine, dar am cautat pe Goodreads dupa ce am vazut recenzia si pare serie... e dintr-o serie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu e dintr-o serie, probabil e doar ideea de cadru și loc în care se desfășoară diferitele povești din celelalte romane.

      Ștergere