sâmbătă, 31 octombrie 2015

Ce-am citit în luna octombrie


Nu foarte mult, ce-i drept, pentru că am mult de învățat și, eh, n-a ce să-i fac. Dar, ce-i drept, și în timpul vacanței de vară am citit destul de mult, cât și pentru zilele de școală în care abia reușesc să citesc douăzeci-treizeci de pagini. Păcat și trist, de altfel, pentru că am atâtea cărți care-mi fac cu ochiul și pe care abia am reușit să le mai răsfoiesc puțin. Voi ma reușiți să mai citiți, mai aveți timp? Oricum, citesc zilnic, dar nu în maniera în care reușeam s-o fac înainte, când terminam o carte în maximum trei zile. Spre exemplu, să citesc o carte mi-a luat aproape o săptămână. În fine. 

Iată ce-am reușit să citesc în această lună:
  1. Trenul orfanilor” de Christina Kline - 5 steluțe pe Goodreads. Mi-a plăcut povestea acestui roman, felul în care a fost scris. Da, a meritat;
  2. Portretul reginei” de Immanuel Kattan - 5 steluțe pe Goodreads. Foarte bun romanul, cu o intrigă bine construită, o acțiune flexibilă și care prinde cititorul;
  3. Maresi. Cronici din Mănăstirea Roșie” de Maria Turtschaninoff - 5 steluțe pe Goodreads. Foarte, foarte bun acest roman, cu o idee genială și excelent construit. Abia aștept următoarele două părți;
  4. Grădina uitată” de Kate Morton - 5 stluțe pe Goodreads. Cred că unul dintre cele mai bune romane citite vreodată. E miraculos, genial, splendid felul în care Kate Morton reușește să-și prindă cititorul în poveste. Îl recomand cu mare căldură tuturor;
  5. Édith Piaf” de Jean-Dominique Brierre - 5 steluțe pe Gooreads. De obicei, dau 5 steluțe cam tuturor cărților biografice pe care le citesc. Dar îmi plac în special atunci când mă inspiră. Iar așa s-a întâmplat cu romanul lui Brierre;
  6. Casa îngerilor” de Pascal Bruckner - 4 steluțe pe Goodreads. Mi-a plăcut romanul lui Bruckner, puțin redundant și superficial în anumite aspecte, însă nu m-a deranjat. Merită, zic eu;
  7. Triunghiuri captive” de Gabriela Chiran - un volum de poezii foarte reușit, plin de sentiment, de trăiri, de forme și culori. Îmi place poezia, chiar a început să-mi placă de ceva vreme;
  8. Sezonul oaselor” de Samantha Shannon - 3 steluțe pe Goodreads. Recunosc, m-a dezamăgit puțin această carte. Nu știu de ce, probabil pentru că am început să compar toate distopiile, fantasy-urile de genul cu „Jocurile foamei”, romanul care tronează - pentru mine - la acest capitol;
  9. Între două lumi” de Claudia Moscovici - 4 steluțe pe Goodreads. Chiar mi-a plăcut acest roman, mi-a plăcut ideea construcției sale, intriga, mi-au plăcut personajele (devenite puțin superficiale pe la sfârșitul romanului) - concluzând, mi-a plăcut.
Cam asta am reușit să citesc luna trecută! :) S-au însumat nou cărți, deci, totuși, e destul de bine. Voi ce-ați mai citit? Lecturi plăcute.

13 comentarii:

  1. Numeric m-ai depășit. Eu cred ca am doar 8. Felicitări. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! :) Foarte frumos, mă prinzi din urmă. Lecturi plăcute și luna asta.

      Ștergere
  2. Nu mai cred de mult ca numarul e important. Innebuneam inainte cand citeam ca x sau y au citit z carti intr-o luna, pana am incercat sa redevin eu, cu familie, cu serviciu, cu treburi gospodaresti, cu copil scolar, cu ajutor la lectii...si cu o mandrie imensa ca, la sfarsitul unei astfel de zile, am reusit sa citesc 10-15 pagini inainte de a ma lua somnul. Si ca la sfarsitul lunii nu am adunat 20 de carti, ci 3 sau 4, dar multumita ca inca ma atrage lectura ca act de a asimila ceva, nu de a sari de la o carte la alta ca la maraton. Cititul ar trebui sa fie o activitate placuta, nu un concurs. Deci in octombrie am citit "Eve-razvratirea", "Mincinosii", "Hotul de carti" si am inceput "Fata din tren" care nu se pune pt ca o voi termina in noiembrie :) Insa spor la citit celor ce au mai mult timp ca mine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta așa-i, ai perfectă dreptate. Dar e așa trist când știu că sunt atâtea cărți bune, atâtea cărți frumoase pe care vreau să le descopăr, așa că vreau să le citesc, să le citesc pe toate. Fiindcă se tot adună. E, de altfel, o plăcere imensă să știu că am reușit să le citesc. Poate, da, nu simt aceeași emoție ca atunci când citesc cartea încet, meditând asupra fragmentelor, frazelor. Dar simt că citind cartea respectivă ofer recunoștință autorului, omului care și-a pus fantezia (sau viața, depinde de caz) pe hârtie. :) Și au fost lecturi frumoase și la tine, trei dintre cărți le-am citit. Ultimele trei, mai precis. Lecturi frumoase în continuare și mulțumesc tare, tare mult de vizită!

      Ștergere
    2. Andrei, tu esti tanar si da...la varsta ta mi-as fi dorit si eu sa am aceeasi pasiune si aceeasi multitudine de...orice, de autori, de tehnologie care sa ne aduca atat de aproape atat de repede atat de multe carti...si atat de multe evenimente care sa promoveze cititul. Poate ca am ajuns cam tarziu din urma generatia careia ii place sa citeasca mai mult decat orice. Insa sunt incantata ca azi foarte multi tineri citesc. Tine-o tot asa!

      Ștergere
    3. Niciodată prea târziu! :) Bine că ai descoperit, acum, și muuuult spor. Mulțumesc că mă citești. Pupici și numai bine!

      Ștergere
  3. Luna asta am reusit sa citesc doar 2 carti: Fata din tren si primul volum din Eve. Stiu ca pot mai mult dar sunt pe cale sa-mi incep lucrarea de licenta si nu stiu in ce masura o sa mai pot petrece timpul in fotoliul meu comod citind :(

    Sa ai spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, înainte de toate, pentru vizita ta pe-aici! :) E o mare plăcere să găsesc cititori noi. Te înțeleg perfect, crede-mă, și eu am o groază de învățat și abia apuc să citesc puțin seara (după ce termin cu învățatul, la o adică). Îți urez mult succes și așteptăm vești bune! :)

      Asemenea!

      Ștergere
    2. Si eu ma bucur sa descopar bloggeri tineri asa ca tine! Si mai ales de aici, din Iasi :) Iti citesc blogul de cateva saptamani bune, dar abia acum mi-am facut curaj sa "ies la lumina".
      Mult succes la scoala!

      Ștergere
    3. Si eu ma bucur sa descopar bloggeri tineri asa ca tine! Si mai ales de aici, din Iasi :) Iti citesc blogul de cateva saptamani bune, dar abia acum mi-am facut curaj sa "ies la lumina".
      Mult succes la scoala!

      Ștergere
    4. Așadar, ești din Iași. Frumos! :) Mă bucur că ți-ai făcut curaj, hehe. Mult succes și ție cu licența și spooor!

      Ștergere
  4. Hmm... Spui tu că e puțin... :))
    Eu, drept să spun, în luna octombrie am citit doar două cărți : '' Orașe de hârtie '' și '' Sub aceeași stea '' de John Green.
    Și eu sunt foarte ocupată cu școala, plus că sunt la liceul de artă pe profilul muzică și studiez pianul, alte teme, învățat la materii și să nu mai spun câtă temă ne dă profesoara de matematică... Noroc că săptămâna aceasta a lipsit! :))
    Abia am timp de citit 15-20 de pagini pe zi ... seara, după toate activitățile ...
    Acum citesc '' Fiul lui Pardaillan '' de Michel Zévaco și sper să o termin cât de curând.
    Nu de mult am început să îți urmăresc blog-ul și sunt o nouă cititoare pe acest blog și chiar îmi place ceea ce postezi și scrii. Ești foarte activ chiar dacă și tu ai multe de făcut ziua!
    Am și eu un blog și lucrez la el să devină cât mai... citit :)))
    Eu îți urez mult succes la acest blog și spooooor la citiiiit! :*

    Și... Te salut din Tg. Mureș!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei! Hello și bine te-am găsit pe la blog pe la mineee. Îți place Green, așadar. Și eu am citit două cărți de la el, e drăguț în stil dar parcă nu chiar mă atinge. :D Ce frumossss, pian, mereu am vrut să învăț să cânt la pian. Și la vioară, daaa. Vioară! :) Frumoasă lectură să ai. Mulțumesc că mă urmărești și mă bucur că ești pe-aici.
      Lasă-mi blogul tău, îl voi citi cu drag.
      Numai bine și lecturi plăcute și muuuuult spor la școală!
      Salutări din Iași! (hug)

      Ștergere