vineri, 23 octombrie 2015

Premiile Liebster


Știți prea bine cât de mult îmi plac astea, nu? Am primit două nominalizări. De la draga de Cătălina, care face o treabă minunată cu blogul ei, AICI, și de la un blog AICI, de la un blogger foarte devotat, pasionat, iubitor e lectură!

Voi începe cu întrebările de pe blogul Porția de citit. Sincer, înainte de toate, vreau să vă spun că observ pe blogul Cătălinei o treabă foarte bine făcută și, de altfel, o plăcere evidentă a lecturii. O urmăresc pe Cătălina de ceva vreme și-i observ devotamentul și faptul că încearcă să transmită, întocmai, ceea ce a însemnat lectura unui roman pentru ea. O felicit pentru tot ceea ce face și pentru timpul pe care-l rupe pentru a ne prezenta lecturile ei, impresiile, părerile, pentru a ne recomanda cărți bune și, astfel, făcând ceea ce-i place! :) Îi mulțumesc tare mult pentru TAG și pentru plăcerea de a-i răspunde la întrebări.

1. Care a fost ultima carte citită? V-a plăcut?

Ultima carte citită? Hmm, nu mai știu. Mă chinui de ceva vreme să termin „Sezonul oaselor”. Nu știu dacă neapărat îmi (dis)place, dar e un roman antrenant și ciudățel.

2. Care este genul vostru preferat?

Dramele, poveștile de viață și de iubire nereușită, presărată cu lacrimi. Am eu, așa, o plăcere.

3. Ce editură preferați?

Editura Univers este printre editurile mele preferate. Apoi, Humanitas și Editura Trei. De fapt, și Editura Polirom este iarăși foarte bună. Editura Litera pentru seria Premium. 

4. Citiți și în alte limbi? De ce?

Nu prea. De obicei îmi cumpăr cărți în limba română, pentru că mai citește și mama și mai împrumut și altor persoane care nu-s așa „prietene” cu alte limbi străine. Dar dacă ar fi, aș citi mai multe cărți în germană și engleză.

5. Dacă ar fi să trăiți acțiunea unei cărți, ce ați alege?

Deși sună ciudat, mi-ar plăcea să trăiesc în „Jocurile foamei” sau „Lord of the rings”. Dar să fiu personajul care nu mare.

6. Terminați o carte chiar dacă nu vă place?

Nu de fiecare dată. Dar dacă nu-mi place o carte, tot îi dau o șansă și încerc s-o termin. Am așa un tic.

7. Alegeți doar după copertă sau aveți nevoie de documentare?

Mi se întâmplă deseori să merg într-o librărie, să văd o carte cu copertă bună și s-o cumpăr doar pentru asta. Serios! Chiar recent mi s-a întâmplat!

8. Care este romanul vostru clasic preferat?

Pe aripile vântului”, de Margaret Mitchell. Și „Anna Karenina”, iarăși.

9. Carte sau ecranizare? Care vi se par mai reușite?

Depinde. Am citit cărți cu ecranizări groaznice și am văzut ecranizări ale căror cărți nu prea mi-au plăcut. Dar, oricum, tind spre carte pentru că îmi oferă mai multă emoție! 

10. Dacă ați scrie o carte, ce gen ar fi?

N-aș putea s-o încadrez într-un gen; dar aș tinde spre dramă, spre viață și meditație. 

11. Ce vă determină să continuați, în fiecare zi?

Gândul că și alții pot să facă asta. Gândul că sunt om care-și dorește multe de la viață și care luptă pentru visurile sale. Gândul că, eu, un om, am această șansă!

Mulțumesc mult pentru întrebările frumoase, dragă Cătălina!

Acum întrebările de la pasionatul de cărți! :)

1. Care a fost ultima carte pe care ai citit-o și care te-a impresionat?

M-a impresionat mult cartea „Aristotel și Dante descoperă secretele Universului”. Un roman foarte bun, m-a surprins enorm. 

2. Care este editura (editurile) ta preferată?

Răspuns și mai sus! :)

3. Care este personajul tău masculin preferat? Dar cel feminin?

Masculin, hmm, cred că mi-au plăcut mult și Aristotel, și Dante, din romanul menționat mai sus. Feminin? Anna Karenina, Scarlett O'Hara din „Pe aripile vântului” și Masumeh, din „Cel care mă așteaptă”. Mi-au ajuns la inimă!

4. După ce te ghidezi în alegerea unei cărți?

Autorul, în primul rând. Apoi, dacă nu cunosc autorul, după copertă. Și apoi, hehe, după descriere. Dar, în general, după intuiție mă dighez!

5. Poți da un exemplu de carte care te-a dezamăgit?

Endgame”, cartea aia apărută la Editura Trei. 

6. Dai steluțe pe Goodreads cărților pe care le citești?

De fiecare dată. Îmi place să țin o evidență și să se adune cât mai multe!

7. Ce categorie de cărți îți place să citești?

Dramele îmi plac enorm. Poveștile de dragoste cu impedimente. Urăsc SF-urile. Bleah! 

8. Care este persoana cu care împărtășești întotdeauna experiențele de lectură?

Vecina mea. Am băgat-o și pe ea în această plăcere!

9. Care este anotimpul tău preferat în care ai mai mult timp pentru lectură?

Vara am cel mai mult timp de lectură. Dar ador și iarna, când afară viscolește iar eu mă delectez cu o carte bună și cu un ceai. Mvaaai!

10. De unde îți cumperi cărțile pe care le citești? De pe internet sau din librării?

De pe internet, cel mai adesea. Dar și din librării, Librarium, Cărturești, Junimea.

11. Care este cartea (cărțile) ta favorită pe care îți place s-o recitești?

Pe aripile vântului”, „Cerul din burtă” și volume de poezii. :) 

Vă mulțumesc pentru TAG. A fost o plăcere să răspund acestor întrebări. Mult succes la lectură și numai bine tuturor!

4 comentarii:

  1. Uu, super răspunsurile, Andrei. Și eu iubesc dramele, mi se pare ca e mai intensă emoția și cum îmi place să mă pun în pielea altora, e chiar un sentiment plăcut. Bine, după ce o termin și pe parcursul cărții îmi tot pun întrebări legate de viața și într-un final ajung să fiu recunoscătoare pentru absolut tot ce am.
    De asemenea, nu-mi plac SF-urile.
    Lecturi plăcute! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, de asta-mi plac dramele! :D Și poveștile despre viață, pentru că de acolo pot învăța și eu multe.
      Mulțumeeeesc de vizită! (hug) Și lecturi plăcute, asemenea.

      Ștergere
  2. Super raspunsurile. Iti multumesc pentru ca ai dat curs nominalizarii mele si pentru cuvintele frumoase. :) De asemenea, si eu urmaresc blogul tau si imi place foarte mult. Se vede ca pui mult suflet. O zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc și eu tare mult de nominalizare. :) Numai bine și asemenea.

      Ștergere