duminică, 1 martie 2015

Fericirea începe azi, de Jamie McGuire - Recenzie


Iubire. Sacrificii. Dorință. Mister și secrete. Ce ți-ai putea dori mai mult de la un roman „pur roamance”, care pur și simplu te atrage ca un magnet și nu te lasă în pace până nu-l termini. Iar dacă, eventual, te oprești pe la jumătate, te macină întrebările legate de ce are să se mai întâmple. Cu adevărat o poveste de dragoste bună, fără exagerări când vine vorba de dragostea fizică, ci cu accente ce se pun pe descoperirea psihologică a personajelor, într-o manieră în care autoarea știe numai ea cum s-o facă.

Jamie McGuire s-a născut la Tulsa, Oklahoma, fiind crescută de mama ei în Blackwell, unde a absolvit liceul în 1997. A urmat Nothern Oklahoma College, University of Central Oklahoma și Autry Technology Center, pe care l-a absolvit cu diplomă în radiografie. Jamie McGuire locuiește la Enid, Oklahoma, cu soțul său și cei trei copii ai lor. Debutul ei literar l-a reprezentat „Providence”, o trilogie pentru tineret care îmbină tema dragostei cu fenomenele paranormale. Ca și trilogia „Fifty Shades of Grey” a lui E.L. James, „Fericirea începe azi” a devenit un fenomen al pieței de carte, înregistrând vânzări fabuloase, deși inițial romanul a fost publicat doar pe internet.

Deși personajele par a fi create după o rețete „prescrisă” - tipul macho, după care se dau în vânt toate fetele, cu tatuaje, mușchi mișcători și care nu are o relație care durează mai mult de o noapte, dar cu note mari, deștept, bun la biologie și cu un trecut nu prea roz și fata simplă, normală (în aparență) care la început pare a nu avea nimic de ascuns și care dorește să treacă cu bine de facultate și să se vadă împlinită, liniștită, cu vreo inșpe copii într-un stat îndepărtat din Canada - povestea nu este nicidecum una care să plictisească și să nu surprindă. Din contră, numeroase au fost capitolele în care abia așteptam să văd ce mai poate nutri mintea acestei scriitoare care povestește într-un stil cald și foarte natural. 

Abby Abernathy s-a hotărât să devină altcineva. Acum e o fată bună, nu bea și nu vorbește urât, are haine cuminți în șifonier și dorește să de dedice studiului și trăirii în pace. Crede că s-a distanțat suficient de lucrurile întunecate din trecutul ei, dar când ajunge la colegiul împreună cu prietena sa cea mai bună, America, dorința de un nou început pare să nu rămână stabilă pentru prea mult timp, ea fiind supusă provocărilor. Travis Maddox, șiret, isteț și acoperit cu tatuaje, reprezintă tot ceea ce Abby vrea - și trebuie- să evite. Travis își petrece nopțile câștigând banii din lupte, iar ziua e seducătorul numărul unu al campusului. Prima întâlnire dintre cei doi are loc la una din luptele de seară la care Travis participă câștigându-și banii, iar circumstanțele nu-s prea frumoase. Din acel moment, în inima lui Travis se aprinde o flacără a iubirii ce va fi cam imposibil de stind, dar Abby nu are de gând să enunțe prea ușor la dorințele sale de schimbare, așadar nu se lasă victimă „vrăjelilor” și farmecelor lui Travis - nu prea curând, ce-i drept. Ca o ironie a sorții, norocul îi surâde acestuia în momentul în care boilerul din camera de cămin a Americăi și a lui Abby se strică, iar ele sunt nevoite, astfel, să se mute în apartamentul lui Shepley - iubitul Americăi -, iar colegul de cameră a lui Shepley este chiar - da, ați ghicit - nimen altul decât Travis. Abby este nevoită să împartă patul cu Travis, iar din acel moment Travis începe să facă sacrificii, vrând să-i demonstreze lui Abby că ea e diferită, nu e ca oricare altă fată care i-a trecut prin pat. Dorind s-o aibă cât mai aproape de el, acesta inventează un pariu de pe urma căruia, dacă câștigă, se va alege cu încă o lună petrecută alături de Abby și, evident, are grijă să iasă câștigător.

Pe întreg parcursul acestei luni, Abby îi rezistă lui Travis, până în ultima zi când acesta își recunoaște iubirea și i se dăruiește, el fiind primul bărbat din viața ei. Cu toate astea, ea considera că Travis nu e genul ei de bărbat, ba, din contră, este tocmai acel gen de care vrea să se ferească, iar a doua zi pleacă fără să spună nimic, iar Travis este distrus și înnebunit.

Vor ajunge cei doi să se reîmpace? Își vor petrece viața împreună, născând din fericire și dorință, vor fi dispuși să facă sacrificii și compromisuri, pentru bunăstarea relației lor? O iubire ce pare aproape obsesivă, un bărbat prea posesiv și de o gelozie enormă, iar ea, o fată ce nu știe ce-și dorește și care pltuește într-o mare de nesiguranță - o fi oare Travis colacul ei de salvare, de fapt? Ce-are să se aleagă din aceste două genotipuri? Ceva bun, frumos, sau ceva aflat la celălalt capăt?

Am extras și niște pasaje care mi-au plăcut:

„- Femeile își justifică de obicei acțiunile prin ceea ce inventează ele în mintea lor. Ea nu mi-a spus din capul locului că ar vrea o relației, după cum nici eu nu i-am spus că voiam sex fără obligații.
Care e diferența?
- Ești un porc!
Travis a ridicat din umeri.
- Mi s-a pus și mai urât.”

„- Nu vreau să-mi dau întâlniri cu ea, vreau să fiu în preajma ei. Ea e... diferită.
- Cum adică diferită? a întrebat America, părând iritată.
- Nu pune botul la rahaturile mele, ceea ce e reconfortant.”

„Travis m-a întors cu fața spre el, apoi s-a lipit din nou de mine, rezemându-mă cu spatele de perete. Privirile ni s-au întâlnit și e în timp ce-mi cerceta porțiunile de piele dezgolită. Îl mai văzusem și până atunci studiind femiele, dar de data asta era diferit. Nu voia să mă cucerească; voia ca eu să spun da.”

„- Știu că am dat-o în bară, bine? Sunt impulsiv și iute la mânie, însă tu mi-ai intrat sub piele ca nimeni altcineva. Te porți de parcă mă urăști în momentul ăsta, iar în următorul a nevoie de mine. Nu fac niciodată nimic cum trebuie și nu te merit... dar, la naiba, te iubesc, Abby. Te iubesc mai mult decât am iubit vreodată pe cineva sau ceva. Când ești lângă mine, n-am nevoie de băutură sau de bani sau de lupte sau de partide de sex de o noapte.... tot ce-mi doresc ești tu. Numai la tine mă gândesc. Numai la tine visez. Ești tot ce îmi doresc.”

„- Asta nu-i adevărat! Pigeon, te iubesc mai mult decât propria-mi viață, a rostit el, rănit.
- Exact asta am vrut să spun. E o nebunie.
- Nu e o nebunie. E adevărul.”

În ceea ce privește exegeții, s-au afirmat următoarele:

„Povestea relației dintre Abby și Travis constituie o excelentă radiografie a adolescenței, cu toate frământările, visurile și frumusețea ei.” - Reading, Eating & Dreaming

„Vă garantez că veți fi captivați de această carte, încât veți lăsa orice altă activitate deoparte!” - Book Whisperer Reviews

„Am făcut o adevărată pasiune pentru personajele acestui roman.” - The Daily Quirk

„... Noul meu romance preferat, cu o doză subtilă de erotism rafinat.” - Nightly Reading Review

Nu are cum să nu vă placă, e cam imposibil. Nu trebuie să fii fan romance ca să te atragă stilul scriitoarei, chiar și de-ai fi cel mai sadic cititor la romanul tău preferat e „Hannibal”, tot o să găsești puseuri de plăcere citind acest roman. Le mulțumesc celor de la Books-Express, librăria online de unde puteți cumpăra nenumărate cărți, în diferite limbi - germană, engleză, franceză - la prețuri foarte bune. Cartea o puteți cumpăra de AICI cu o reducere de 25%. De asemenea, urmăriți pagina de Facebook a celor de la Books-Express pentru a fi la curent cu toate noutățile, precum și blogul lor.


Editura TREI
440 pagini
Traducere din limba engleză de Shauki Al-Gareeb

18 comentarii:

  1. Si eu am citit cartea si mi-a placut foarte mult! O recomand cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Ilinca, pentru prezență. Acum o citesc pe a doua, „Fericirea mea ești tu”, scrisă din perspectiva lui. E la fel de frumoasă!

      Ștergere
    2. Am citit-o si pe aceea si, intr-adevar, este la fel de frumoasa si de speciala. Au un loc special in inima mea!

      Ștergere
    3. Mai nou, noul meu roman romance preferat - din cele comercializate, vreau să spun. Tot „Gone with the wind” rămâne în top!

      Ștergere
    4. Nu am citit cartea. Despre ce este vorba in ea si de cine este scrisa?

      Ștergere
    5. „Pe aripile vântului”, de Margaret Mitchell. Oh, ți-aș putea scrie pagini despre ea. Este superbă. Este vorba despre o femeie care realizează cum este, de fapt, viața, și care trăiește descoperind și, în același timp, suferind, pentru a atinge desăvârșirea ei ca om superior, ca femeie neînțeleasă. E o operă, o iubesc!

      Ștergere
    6. Pare interesanta, cred ca o sa o citesc in viitorul apropiat. :)

      Ștergere
  2. Eu am luat-o razna la un anumit moment în această carte. De fapt, la mai multe momente. Mă tot întrebam de ce este ceea ce ar fi trebuit să fie finalul, la jumătatea cărții. Ce ar fi putut să se mai întâmple? Și apoi, boom! Poker. Favoare. Bani. Noroc că nu am avut cartea în mână, ci telefonul, fiindcă am citit-o e-book în engleză, altfel aș fi dat cu ea de toți pereții. Trebuie să recunosc că întorsăturile astea de situație au fost geniale. Iar scena din cantină, când Travis cântă „No satisfaction” de la The Rolling Stones... cred că am speriat-o pe mama râzând în continuu minute bune. Cea mai amuzantă scenă pe care am citit-o în ultima vreme. Dar Travis m-a enervat la un moment dat, mi se pare prea obsedat, prea posesiv. Cred că nu de puține ori a sărit calul, dar hei, cine sunt eu să îl judec pe Travis Maddox și alegerile lui Abby Pigeon Abernathy. Faină recenzie, Anndrei, mersi că ai împărtășit-o cu noi ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, daaa, și când toți ziceau „HEEEEEEEEY” și chestii dintr-astea, acompaniindu-l, iar eu mă simțeam ca în Camp Rock sau ceva de genul. E super cartea, noul meu romance - comercializat - preferat. Într-adevăr, mi se pare puțin cam „săritor de cal”, dacă pot să spun așa - nu, nu pot - dar eu chiar cred că o iubește pe Pigeon, mai ales că a fost și dispus să facă sacrificii pentru ea. Acum citesc cartea din perspectiva lui, cred că începe să-mi placă și mai mult. Plăcerea mea, furelise, mulțumesc că ai trecut pe aici. O primăvară minunată și cu lumină pe chip și în suflet!

      Ștergere
  3. Exact o astfel de carte as fi vrut sa citesc. O recenzie minunata ca de obicei Anndrei :).
    Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună și bine te-am găsit pe aici, mulțumesc pentru prezență și pentru cuvintele frumoase. Week-end plăcut și ție, te mai aștept.

      Ștergere
  4. Nu te-ai putu abţine să nu scrii că era bun la biologie, nu? :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  5. Draguta :), iar daca iti plac genul asta iti recomand si seriile lui Katie McGarry si mai ales Anna Todd(seria After care se vor transforma, bineinteles, in film.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, tot aud de această serie, dar nu știu dacă o să-mi placă.

      Ștergere