vineri, 8 mai 2015

125 de ani de la nașterea lui Agatha Christie



Ești fan al literaturii polițiste, dar nu ai citit-o pe Agatha Christie? Ei, bine, atunci înseamnă că nu ești fan al acestui gen. Cine n-a auzit de Agatha Christie?! Sper, oricum, să nu am surprize. 

Editura  Litera  sărbătorește  125 de  ani  de  la  nașterea celei  mai  cunoscute  autoare  de romane polițiste  prin  continuarea colecției  Agatha Christie,  într-un  tiraj  amplu  și  la  un preț accesibil, cu distribuție la toate chioșcurile de ziare. Lansarea celor cinci noi volume are loc pe 11 mai, în parteneriat cu ziarul Libertatea. Fiecare volum va fi disponibil în fiecare luni, la prețu lde 14,99 lei. Cele cinci noi volume ale colecției  Agatha Christie sunt:  „Primele cazuri ale lui Poirot”, „Moartea vine ca un sfârșit”, „Trenul din Paddington”, „La hotelul Bertram” și „Calul bălan”.

Agatha Christie este cunoscută în întreaga lume drept „Regina crimei“. A scris 80 de romane polițiste și  volume  de  povestiri,  19  piese  de  teatru  și  șase  romane  publicate  sub pseudonimul Mary Westmacott. Hercule  Poirot,  cel  mai  celebru  detectiv  din  romanele  polițiste  creat  de  la  Sherlock Holmes, apare încă din primul roman al Agathei Christie. Poirot și un alt detectiv imaginat descriitoare, Miss Marple, au devenit faimoși la nivel mondial și au făcut subiectul multor filme realizate pentru marele și micul ecran. Agatha Christie a mai scris nonficţiune, o autobiografie, dar și povestiri amuzante despre numeroasele expediţii în care a participat alături de soţul ei, arheologul Sir Max Mallowan. A murit în 1976.

Abia aștept această colecție practică și accesibilă. Voi? Mult succes și lecturi plăcute!

10 comentarii:

  1. Cine e Agatha Christie? Glumesc, binenţeles. Îi iubesc cărţiie pur şi simplu, aş fi în stare să citesc în fiecare zi una. Pur şi simplu atunci când am impresia ă îmi explodează capul şi am nevoie de o pauză citesc ceva scris de ea :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai, mei, Anca, m-ai speriat. Dap, femeia asta e un geniu. Și nu greșesc dacă folosesc prezentul!

      Ștergere
  2. 125? Wow. E veşnică, oricum. O iubesc pe ea şi pe cărțile ei. ♥
    Am vreo două cărți necitite de la ea şi trebuie să mă apuc urgent. Mă rog, sunt mai multe cărți de care trebuie să ma apuc urgent, dar...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este. E veșnică femeia asta, are un geniu aparte și trăiește prin cărțile ei. Daaa, de câte cărți vreau să mă apuc, Doamne ferește, trăiesc o dramă.

      Ștergere
    2. Şi eu. Drama cărților. :)))
      O trăim cu toții zi de zi. Mai sunt şi într-ul reding slump infernal. :(

      Ștergere
    3. :)) Noi, cititorii, trăim o dramă existențială. Ce e aia „reading slump”?

      Ștergere
    4. Exact. Ai mare dreptate.
      Slump-ul e un fel de pauză într-o anumită activitate. Reading slump-ul se referă la pauza de citit neintenționată pe care am luat-o, deşi am prea multe cărți necitite. Pur şi simplu, tot amân cititul. Şi e o stare foarte naşpa.

      Ștergere
  3. Abia astept sa apara si sa le cumpar! Mamei ii place toata colectia asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am cumparat acesta colectie cand a aparut. E o colectie de buget, nu prea scumpa. Eu zic ca merita!

    RăspundețiȘtergere